Hoe ik te werk ga.

Zodra u mij een email heeft gestuurd neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op. U kunt dan verdere uitleg geven over het probleem met uw vogel. Daarna plannen we gezamenlijk een huisbezoek in.

Eenmaal met u gesproken te hebben, vraag ik van u om vanaf dat moment een dagboekje bij te houden. Een voorbeeld; bijtgedrag; Wat ging er aan vooraf en wat gebeurde er precies op het moment dat u, een ander persoon of dier gebeten werd en wat heeft u er toen aan gedaan (bv: terug in z’n kooi/kamer/zitstok etc).

Om een duidelijk beeld te krijgen van het probleem is een huisbezoek noodzakelijk. Om een voorbeeld te noemen: U kunt het idee hebben, dat uw vogel een afkeer tegen u heeft, terwijl er een ander of onderliggen probleem is. Tijdens het huisbezoek worden er veel vragen gesteld. De vragen zijn afhankelijk van het probleem en nemen we het dagboekje door over uw ervaringen met uw vogel (met uitzondering van, nagels/kortwieken of een snavel bijwerken). Daarna ga ik de interactie tussen u en de vogel observeren om een duidelijke diagnose te stellen. Dit kan variëren van een half uur tot twee uur.

Wanneer er een goed beeld is van de situatie wordt er een uitgebreid verslag opgesteld, passend bij uw vogel. Aangezien elke vogel anders is en een eigen individu is vraagt dit ook om een specifieke aanpak en advies.

Zodra het verslag is uitgewerkt, ontvangt u dit binnen 2 weken zodat u dan direct de aanbevelingen kunt toepassen op uw vogel.

Het verslag met adviezen neem ik met u telefonisch door, zodat u wanneer bepaalde zaken niet helemaal duidelijk zijn, die gelijk kunt vragen.

Het is altijd mogelijk achteraf nog vragen te stellen of advies in te winnen. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.